Nøkkeltall
Om senteret
Bydel Laksevåg er i voldsom utvikling og det er spennende planer for boligutvikling i området, kalt «Nye Laksevåg». Befolkningsveksten i primærmarkedet til senteret er forventet å være 34% frem til 2030. Dette er en økning på 10 000 mennesker til 50 000 mennesker.
Vår ambisjon er å utvikle moderne handelsplasser, som ikke er «som alle andre» kjøpesentre. I Laksevåg har man forsøkt å få til dette gjennom en satsing på to bærende elementer: 1) et tøft industrielt design og 2) en skikkelig satsing på mat og drikke. Det industrielle designet er forankret i Laksevågs egen historie og gir senteret unike fellesarealer i norsk sammenheng.
Laksevåg Senter har to av byens flotteste dagligvarebutikker i Meny som åpnet september 2021 og Vestlandets største Kiwi. Baker Brun finner du i første etasje med tilgang til uteservering og i andre etasje Grand Caffe Venezia. Sammen med Vinmonopolet gjør dette at man finner det man trenger inne mat og drikke.
Laksevåg Senter har en attraktiv butikkmiks for øvrig. På senteret finner du blant annet Normal, Intersport, Jysk, Europris, Cubus, Kitch´n, Princess, Brilleland, Zavanna, Skoringen og Mestergrønn. Du finner det du trenger på Laksevåg senter og noe til enhver.
Helseaktører og sosiale tjenester inkludert Bergen Kommune, tannlege, velværesone og frisører er viktige elementer som gjør senteret til et naturlig midtpunkt i bydelen.
Laksevåg Senter hadde i 2021 en butikkomsetning på omlag 490 millioner kroner.
Andrè Thier
Eiendomssjef