fb%20icon%20blue-01
in-icon
Publisert: 11.08.2020 21:35

Rekordsterk juli for kjøpesentre i Scalas portefølje.

Etter et sterkt halvår med 5,3% økning akkumulert fortsatte den sterke omsetningsveksten i juli.


I mars sa det full stopp for mange av handelsaktørene i kjøpesentrene som konsekvens av COVID-19.
Med fokus på smittevern, rett markedsføring og et ønske om å holde hjulene i gang rapporterte Scalas kjøpesentre samlet en sterk omsetningsvekst etter første halvår.
Juli måned slo igjen omsetningsrekorder for sommermåneden å være med omsetningsvekst på 25% opp 170mnok mot juli i fjor. Det meste av omsetningstapet fra våren er hentet tilbake.
 
Scalas kjøpesentre er drevet av sterke dagligvareankre og en bredde i bransjesegmentet som er tenkt stort nok til å være relevant for nærmarkedet.
 
I juli var det en økning på 16% i kundebesøket på porteføljen.

Årets sommer ble for de fleste benyttet i Norge og med stengte grenser mot typiske handleregioner i Sverige har folk handlet lokalt der de er.
Kundebesøket viser og at typiske sommerferiedestinasjoner har hatt økning fra generelle sterke måneder og regioner som er sterkest i vinterhalvåret har i år hatt stor økning i besøk.
 
Inn mot høsten er smittevern og konkrete trygghetsskapende tiltak fortsatt i fokus for å kunne tilrettelegge for trygg handel i våre kjøpesentre.
Gjennom tilpassede markedsføringstiltak vil vi gjennom våre lokale senterteam fortsatt tilrettelegge for butikkene og skape et best mulig forretningsgrunnlag og gode kundemøter.