fb%20icon%20blue-01
in-icon
Publisert: 12.12.2020 10:21

Solid omsetningsvekst i Black Week

Kjøpesentrene i Scala omsatte for 13,5% mer enn tilsvarende uke i fjor under Black Week . En rekordsterk start på julehandelen.


Med fokus på å spre handelen fikk siste uke i november en annen form enn tidligere år og kundene brukte kjøpesentrene hele uken til fordel for kun den tradisjonelle Black Friday.

Uken med tilbud opp mot Black Friday er allerede kjent fra tidligere år og med forventet økt besøk vedtok Scala at alle kjøpesentrene fokuserer på Black Week for å tilrettelegge til trygg handel. 

Flere startet med kampanjene allerede i uke 47 som resultetert i omsetningsvekst på 25% de tre dagene før Black Week. 

Fire kategorier skiller seg ut med samlet sterk vekst i Scalas portefølje i uke 48
  • ​Mat og drikke + 33% 
  • Hus & hjem + 18 % 
  • Spesialbutikker + 13 %
  • Servering + 8% 
 

Styrker lokal handel med godt tilbud

 
Scalas kjøpesentre er i stor grad tett på hvor kunden bor og gjør sin daglig handel i kjente omgivelser. 
Flere gjennomfører flere ærender på handleturen og mindre reiseaktivitet i samfunnet resulterer i at handelen skjer lokalt. 
 
Besøket i uke 48 var tilsvarende i år som i fjor med vesentlig økning alle dager av uken frem til fredag hvor besøket droppet med 20%. Lørdagshandelen ble avviklet med tilsvarende antall besøkende inn dørene som i fjor og viser at kunden var forberedt på å ta handelen tidligere. 
 

Trygg handel og god atmosfære er aktivitetene


Scala sitt fokus på å tilrettelegge slik at handelen er trygg for kunder og ansatte har satt sitt fotavtrykk gjennomføring av årets Black Week. 

Med utvidet åpningstider på de største handledagene og lokale vurderinger med tiltak rettet mot smittevern har konkurranser, insentiver som tilrettelegger for stort antall mennesker i korte perioder og tidsbegrenset tilbud blitt avlyst og erstattet med tiltak som skaper trygghet i våre fellesarealer. 

Ulike former av smittevernspatruljer og verter / vertinner har bistått Scala sine kjøpesentre siden Black Week og fortsetter å veilede våre kunder og ansatte frem mot julehandelen og så lenge behovet er tilstede. 

Til tross for de viktige tiltakene rettet mot smittevern er Scala opptatt av å kunne skape en hyggelig opplevelse for besøkende og finner løsninger i fellesarealene som dekorasjoner og underholdning i bakgrunnen. 

 

Ansvar_BF
Aktivet_BF