Laksevåg Senter vil ha to av byens flotteste dagligvarebutikker i Rema 1000 og Vestlandets største Kiwi. Safari Kjøtt med Arild Faugstad i spissen har etablert seg på senteret med kjøtt og vilt - og vegg i vegg ligger Sjømatportalen som er et samarbeid mellom Fjellskål Fisketorget og Bernard Fisk. Sammen satser de på råvarer av høy kvalitet og kompetanse bak disk.
Delikatessebutikkene gir også kunden mulighet til å handle varmretter, som kan nytes på senteret eller på den nybygde terrassen. Sammen med Vinmonopolet gjør dette at man ikke trenger å dra noe annet sted enn Laksevåg senter – enten man skal lage fest eller matpakke.
Laksevåg Senter har nå fått en veldig attraktiv butikkmiks og det tilføres butikker i samtlige kategorier. Europris, Cubus, Dressmann, Kitchn, Princess, Brilleland, Boys of Europe, Zavanna og Grand Caffe Venezia er noen av konseptene som åpner. Dame og herretekstil får ett betydelig løft. Baker Brun har flyttet inn i nye lokaler med tilgang til uteservering.
Helseaktører og sosiale tjenester inkludert Bergen Kommune, tannlege, velværesone og frisører vil også være viktige elementer og gjøre senteret til et naturlig midtpunkt i bydelen.
Laksevåg Senter hadde i 2014 en butikkomsetning på omlag 350 millioner kroner. Omsetningen etter åpning er forventet å passere 550 millioner.